Danslektioner i cwalk

Har fått massa förfrågningar om jag lär ut cwalk, under den tid som jag haft min blogg uppe. Och nyligen fick jag det igen och jag bestämde mig för att ta reda på hur många verkligen är intresserade, & om det är lönsamt för mig att ta mig tiden och lära ut denna unika dans som knappt dansas i Sverige.

Det finns ungefär 40 dansare i Sverige som dansar den här dansen och varav ungefär 5 bor i Stockholm. Detta betyder att om du lär dig dansen så kommer du kunna något unikt.  

Min tanke är följande:
Termin 1:
700kr / 10 lektioner. (Nybörjar kurs givetvis)
1 lektion per vecka. Dvs 1 termin består utav 10 roliga veckor.
Danslokalen kommer helt befinna sig i stan (Stockholm). Har ännu inte hittat en lämplig men har ni förslag så föreslå gärna!

Är ni intresserade, maila [email protected] (nej det är inte min msn, kollar jag den sällan också) så därför skulle det vara bäst om ni kommenterade nedan, men det är valfritt.
Skriv vad ni heter, hur gamla ni är. Om ni kanske dansat tidigare(inget krav då det här e nybörjarkurs) och hur jag kan kontakta er (Telefonnummer, facebook, playahead alias m.m.)

Om efterfrågan är stor, så lär vi nog börja dansa tillsammans :).

Kommentarer
Postat av: M Dogg

Tja, mitt namn e mdog o jag o 3 andra är väldigt intresserade. Vi har dansat lite street innan och tagit lektioner i det. Priset som du ger är skit billigt och som du sa, ingen annan gör d här så vi e väldigt intresserade. du har mitt nmr så kontakta när de blir nåt

2009-12-11 @ 00:22:43
Postat av: Dessie

Heej, mitt namn e Deysi o kallas Dessie. Jag e 15 år o jag e väldigt intresserad av att börja dansa. Jag har dansat innan fast de va bara show dans.

2009-12-11 @ 15:07:44
Postat av: Gentleman

Tjenare, kalla mig Gentleman. Jag är 17år och är jävligt intresserad av att ge det ett försök. Inga tidigare kunskaper om dansande "förutom fylle dans", Kontakta mig via Mailen :)

2009-12-14 @ 22:12:04
Postat av: Gentleman

[email protected] <-

2009-12-14 @ 23:05:10
Postat av: Jay

Spännande med Sveriges troligtvis första kommersiella kurs i c-walk hehe. Vad sägs om att arrangera 1-2 workshops med lagom avgift innan folk behöver bestämma sig för att forka upp 700kr för en hel termin? Så kan alla få en känsla för läraren, och känna efter om de är intresserade av att gå vidare och förbättra sin c-walk ytterligare genom att signa upp för en hel termin? Jag skulle nog kunna tänka mig att komma på en sån workshop iaf.



Jag skulle nog vilja påstå att det finns fler än 5 personer i Stockholmsområdet som utövar/tränar c-walk, man ser dem nog inte så ofta bara :) Det är ju även rätt så vanligt att man stöter på folk på krogen som försöker dra en c-walk på dansgolvet för att imponera lite på the ladies ^^ (jag har tyvärr aldrig sett några tjejer cwalk:a ännu, förhoppningsvis blir det ändring på det inom en snar framtid)



Jag uppskattar dock dina videos, Deno, keep up the good work! Ska bli spännande att se vad som händer med kursprojektet.

2009-12-21 @ 02:36:47
Postat av: Nathallie

hejhej :)

heter nathalie och är 15, är uppväxt med dans och har dansat lite olika stiler bland annat hiphop i 4 år och dancehall i 2 år.

skulle vara roligt att lära sig cwalk :D

2010-01-26 @ 23:25:38
Postat av: Anton

Hej grabben! ;D

Anton är mitt namn och du! Ja är så oerhört intresserad av att börja med c-walk! ;) Skulle vara grymt nice å gå på ett par lektioner!

Hare bra!

2010-02-05 @ 20:02:35
Postat av: Anton

Btw vet en bra dans lokal som en kompis till mig använder ;)

2010-02-05 @ 20:05:33
Postat av: Tim

Tjaa heter Tim och är 17 år. Jag tycker c-walk ser väldigt roligt ut och skulle vilja lära mig de :)Du kan ju kontakta mig via mailen om du ska hålla nån kurs :)

2010-02-20 @ 22:55:35
Postat av: jalla

kanske de finns få i stockholm dansare deno :)



ali ovdje i kalmar dansar i alla fall 7 stycken (jag och mina homies) fast vi kanske är dom enda i kalmar. Däremot är bara 3 av oss dugliga nog att kalla oss för cwalkers :). Du är grym fortsätt!

2010-02-28 @ 17:09:29
Postat av: nour :)

här i örebro finns det ingen -.-'som lär ut /;

2010-03-18 @ 15:17:14
Postat av: jesper

Undrar om du har lektioner? Du kan ju maila mig om du nu gör de :)

2010-09-23 @ 10:10:30
Postat av: Mikael

Tja,jag heter mikael,är 15 år, har inte dansat tidigare. det skulle vara nice att börja dansa c-walk. Hör av dig ;)

2010-11-06 @ 22:39:37
Postat av: Izabell

Heej jag är helt galen i dansen och skulle verkligen villja börja med det.. jag är 19 och så fort du sätter i gång skriver jag upp mig..

2010-11-08 @ 22:49:50
Postat av: Izabell

btw vet många andra som vill börja med snälla börja lära ut vore bästa hör av dig plzz

2010-11-08 @ 23:10:14
Postat av: Daniel

Hej, jag heter Daniel och jag är väldigt intresserad av att lära mig dansa c walk. Har ej dansat tidigare. Vore GRYMT om du börja lära ut. ;) hör av dig :D

2011-11-11 @ 14:10:06
Postat av: Aya

Heej, jag skulle gärna vilja lära mig dansa c-walk och jag har några vänner som också skulle vilja det. Det skulle vara otroligt coolt att lära sig det!! Hör gärna av dig :)

2011-11-22 @ 19:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0